1. Vyhledávat a kontaktovat cílovou skupinu v jejím přirozením prostředí, minimalizovat rizika jejího způsobu života.
Navázat a vybudovat vztah důvěry s osobou bez přístřeší.
2. Zlepšit či alespoň udržet stávající zdravotní stav klienta.
Informování těchto osob o rizicích spojených se životem „na ulici,“ pomoc se zajištěním základních životních potřeb.
Zprostředkování lékařské pomoci.
Poskytnutí nebo zprostředkování zdravotnického materiálu.
Doprovod k lékaři.
Poskytnutí nebo zprostředkování hygienických potřeb.
3. Zlepšit či alespoň udržet sociální situaci klienta.
Pomoc a podpora při zajištění dokladů, hmotné nouze, bydlení, doprovod a komunikace s úřady a institucemi.
Podpora a motivace osob k využívání návazných služeb pomoci a tím i k návratu do společnosti.
Poskytnutí nebo zprostředkování hygienických potřeb.
Zásady práce s klienty:
Bezplatnost
Anonymita – s klienty jsou sestavovány kódy, pod nimiž jsou ve službě evidováni.
Dobrovolnost - do využívání služby klienta nikdo nenutí.
Mlčenlivost a diskrétnost – klienti mají právo sdělovat informace o sobě, svém životě a nepříznivé sociální situaci v soukromí a pracovníci se zavazují tyto informace bezjejich souhlasu nikde nešířit (Dohoda o mlčenlivosti – podepisují pracovníci,studenti, stážisti, dobrovolníci).
Individuální přístup – při práci s klienty jsou vždy respektovány individuální potřeby a schopnosti každého klienta.
Důstojnost – klienti jsou pracovníky bráni jako rovnocenní partneři pro spolupráci i komunikaci. Mají vlastní zdroje a sílu řešit svou nepříznivou sociální situaci a pracovníci jim nabízejí pomoc pouze do takové míry, kdy to sami nejsou schopni zvládnout. Pomoc pracovníci poskytují bez jakékoli diskriminace a s respektem k rozhodnutí klientů.
Podporují nás
Sociální služby jsou financované z více zdrojů. Jejich seznamy jsou uvedené ve Výroční zprávě v odkazu "Ke stažení".