Naše středisko nabízí tyto služby
Dům na půl cesty Bójka

Průběh služby

Služby v zařízení jsou poskytovány v souladu s platnou legislativou a metodikou (vnitřní pravidla, Standardy kvality sociálních služeb), s nimiž jsou pracovníci seznamováni při přijetí do zaměstnání a zaškolováni na pracovní pozici v DPC, průběžně na poradách, zejména při jejich aktualizaci.

Po uzavření smlouvy o poskytování sociální služby dochází ke konkrétnímu procesu poskytování sociální služby. Jeho průběh je ovlivňován mnoha faktory jednak ze strany uživatele (změna osobních cílů, změna potřeb, atd.), ale také poskytovatele sociální služby (nabídka služeb, metodologie, atd.). Největší vliv na proces poskytování služby má zapojení uživatele do rozhodování o využití nabízené služby spolu s individuálním plánováním poskytované služby.

Metody práce s uživatelem

Metody práce s uživatelem služby jsou voleny s ohledem na jeho fyzické a psychické možnosti a na způsobu jeho osobního života. Práce s uživatelem vychází z jeho individuálního plánu, který je vypracováván při přijetí do služby a konkretizován do měsíce od uzavření smlouvy o poskytované službě.

Dle potřeb uživatele, kapacitních možností zařízení a individuálního plánu práce se volí metody práce individuální a skupinové.

Při poskytování služby se vedou záznamy o průběhu poskytování sociální služby. Jednou za tři měsíce je služba za účasti uživatele a jeho klíčového pracovníka písemně zhodnocena.

Konkrétně jsou využívány metody rozhovoru, pozorování, nácviku, poskytování informací, vyjadřování důvěry, předcházení existenčním obavám a jejich zmírňování, atd.

Jednou z nejdůležitějších zásad poskytování sociální služby je vytvářet v zařízení bezpečné prostřední, příležitosti k uplatnění vlastní vůle uživatele, k možnosti podílet se na plánování a průběhu poskytování služby, k možnosti vyjádřit se ke kvalitě poskytované služby apod. V zařízení dochází pravidelně k rozhovorům mezi uživateli a pracovníky, společnému vyhodnocování průběhu služby a případné úpravě průběhu služby. V průběhu poskytování služby se požadavky uživatele mohou měnit, přehodnocují se osobní cíle a tím se mění také charakter poskytované služby, který se přizpůsobuje potřebám uživatele. Uživatelé mohou sdělovat své připomínky a hodnocení přímo pracovníkům organizace, nebo prostřednictvím dotazníků na kvalitu poskytované služby. Uživatelé jsou informováni o možnosti
kdykoliv vznést náměty, připomínky nebo stížnosti na kvalitu nebo způsob poskytování sociální služby.

Na základě uzavření smlouvy o poskytování sociální služby je klient ubytován na jeden z osmi jednolůžkových pokojů. Výše platby ze strany klienta je 160- Kč/den. Pokud uživatel služby vnese do místa poskytování sociální služby elektricky spotřebič typu televize, notebook, ( … ) bude navíc účtována paušální částka 100,- Kč. Částku je možné hradit zpětně.

Zkušební doba je stanovena na 1 měsíc, kdy musí uživatel dodat potvrzení ošetřujícího lékaře, začít řešit problematiku úhrady pobytového nákladu, konkretizovat si individuální plán a aktivně se podílet na aktivizačním programu.

V rámci služby si dále klienti plní Aktivizační program a skupiny, které jsou jeho součástí. Jedná se převážně o ranní skupiny (Wo-pruz) a Kačkování, Provozní skupiny, Skupiny sociálních dovedností, Pracovní skupiny a Volnočasové aktivity. Klienti jsou do skupin zařazováni podle uplatnění na trhu práce. Pro nezaměstnané je většina skupin povinná a zaměstnaní mají skupiny na dobrovolné bázi podle svého volného času.

Zásady

Respektujeme svobodnou vůli, rozhodnutí a vlastní zodpovědnost člověka. Ke každému člověku přistupujeme individuálně. Služby poskytujeme bez ohledu na náboženské vyznání.

Podporují nás

Sociální služby jsou financované z více zdrojů. Jejich seznamy jsou uvedené ve Výroční zprávě v odkazu "Ke stažení".
2024 © Středisko křesťanské pomoci Plzeň - Všechna práva vyhrazena
arrow-right