Vstup zájemce do služby se řídí zákonem 108/2006 Sb., o sociálních službách. V zařízení je konkretizován a podrobně upraven ve vnitřních pravidlech služby, zejména v dokumentech: Jednání se zájemcem o sociální službu, Postup pro uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby, Individuální plánování průběhu poskytování sociální služby a řadou dalších.
Zájemce o službu může kontaktovat poskytovatele elektronicky, telefonicky, nebo osobně v pracovních
dnech na příslušném pracovišti nejlépe po předchozí telefonické domluvě. V případě neslučitelnosti zájmů
zájemce a organizace je možno zájemce o službu odmítnout a nabídnout mu kontakty na další vhodné
sociální služby. V případě shodnosti zájmů je možno zahájit jednání o poskytování sociální služby.
Všechny informace o poskytované službě jsou zájemci podávány takovým způsobem, kterému porozumí. Na základě těchto informací se zájemce rozhoduje, zda služba splňuje jeho požadavky a zda ji využije nebo ne.
Při prvním kontaktu zájemce o službu zasílá (přináší) vyplněný Dotazník pro zájemce o sociální službu.
Následně je kontaktován zpravidla vedoucím sociální služby a jsou nabídnuty termíny Vstupního pohovoru.
Vstupní pohovor se zájemcem vede pracovník v sociálních službách nebo vedoucí sociální služby Domu na půl cesty.
Cílem vstupního pohovoru je představit sociální službu, zmapování a šetření konkrétních potřeb zájemce a zjišťování jeho zkušeností, dovedností, představ a cílů, kterých by chtěl využíváním sociální služby dosáhnout (formulace zakázky).
Jsou zmapovány tyto oblasti:
Výsledkem je nejen konkrétní zakázka, ale i jasná představa:
Při rozhodování o přijetí do Domu na půl cesty je zásadní, zda se představy zájemce kryjí s cíli sociální služby, zda zájemce nespadá do negativního vymezení služby a zda je volná kapacita služby. O přijetí zájemce rozhodují pracovníci Domu na půl cesty společně na základě získaných informací.
Pokud zájemce splňuje požadovaná kritéria a jeho zakázka se kryje s cíli a vymezením služby, je zařazen do seznamu zájemců o službu a domluven termín vstupu do služby. V případě dlužných pohledávek vůči DPC Bójka je nutné pohledávku uhradit před podepsáním smlouvy. V případě, že zájemce nesplňuje kritéria k přijetí, je o tom informovaný ihned popřípadě písemně v dohodnuté lhůtě, zároveň mu je nabídnutá jiná služba.
Přijetí zájemce je podmíněno shodou cílů zájemce a cílů služby a splněním požadovaných kritérií pro přijetí. Pokud nebyl uživatel přijat v žádaném termínu z důvodu naplnění kapacity, je zařazen na čekací listinu a je průběžně ze strany pracovníků Domu na půl cesty informován o vývoji možného uvolnění kapacity a zároveň je monitorován jeho trvající zájem o přijetí do služby. Jakmile je to možné a žádané, je v domluveném termínu se zájemcem uzavřena smlouva o poskytování sociální služby a ze zájemce se stává uživatel (klient) sociální služby. Uživatel je seznámen s řadou dokumentů, jejichž porozumění stvrdí podpisem a je mu předán pokoj a klíče k užívání.
Ošetřující lékař potvrzuje do 1 měsíce od vstupu do služby, že zdravotní stav se nevylučuje s možnostmi naší služby.